четвер, 13 листопада 2014 р.

Віртуальні перегони без усяких перепонів

Здавалося, що спільного між бібліотекою та перегонами? Для декогось це несумісні поняття. А ось і ні! Виявляється, в бібліотеці також можуть відбуватися автоперегони, правда, лише з приставкою WebМинулого року на Ярмарку бібліотечних інновацій «Бібліокре@тив-2013» (м. Херсон) Миколаївська обласна бібліотека для дітей та Арбузинська ЦДБ придбали у Каланчацької районної бібліотеки для дітей чудову ідею, яка називалася «Web-перегони: читачі проти бібліотекарів» і втілили її у життя.

Арбузинська ЦДБ, реалізуючи «куплену» ідею, розробила і провела 20 березня Web-крос «Краєзнавчими стежками Миколаївщини», присвячений 70-річчю визволення Арбузинщини від німецько-фашистських загарбників, яке район святкував  21 березня  ц.р.
На гру запросили учнів 7-го та 8-го класів шкіл селища. Змагання проводилися в Центрі вільного доступу до мережі Інтернет Арбузинської  районної бібліотеки для дітей. Ознайомившись з умовами Web-кросу, команди, зайнявши місця біля комп’ютерів, за командою ведучого розпочали змагання  з  пошуку  краєзнавчої  інформації.


Завдання Web-кросу були різноманітні: починаючи з легенди про рідне село, якому вже більше ніж 233 роки, і до сьогодення. Учасникам потрібно було пройти географічними, літературними, історичними стежками краю.
За правильну та швидку відповідь кожен учасник приносив один бал своїй команді та отримував жетон. Крім відповіді на запитання, під кінець гри  учасники ще складали пазли на швидкість.
Для швидкого пошуку відповідей на запитання, маршрутний лист веб-кросу був спеціально оформлений картинками-підказками. Також кожна з команд мала змогу заручитися підтримкою друзів, які допомагали по Skype.
Завдання, які були поставлені для даного заходу, успішно досягнуті. Умовну формулу:  Читач + Книга + Інтернет = Бібліотекавони довели. Захід пройшов вдало, цікаво та корисно.

А Миколаївська обласна бібліотека для дітей ім. В.О.Лягіна (Відділ нових інформаційних технологій) своїм читачам запропонували  позмагатися не лише з бібліотекарями, але й з тими, кого самі вони оберуть: друзів, однолітків, знайомих,  батьків тощо.
    
На запрошенні, яке було розроблене саме до цих перегонів, є спеціальна  «гоночна мітка». Її потрібно було вирізати,  зазначити час і дату перегонів  і  вручити  своєму  супернику.
         Про час своїх перегонів слід було обов’язково попередити  працівників Інтернет-центру.  Щоб самому не забути про зустріч - на  запрошенні передбачене  спеціальне  нагадування,  яке  також  слід було заповнити.
         Гонщикам було запропоновано 10 запитань різної тематики. Основна мета гри  – навчитися правильному пошуку  в Інтернеті та зрозуміти, що не вся інформація, яка розміщена в мережі, є достовірною  і,  перш ніж надавати  її,  - слід  перевірити (порівняти) за  декількома  джерелами.
         Перед самим стартом гонщики реєструвалися та обирали колір своєї машинки, а суддя тим часом заповнювала табличку.
  
Дата заїзду
Колір
боліда
Прізвище
Ім’я
Швидкість
кваліфікації
Час старту
Кількість
пройдених
віражів
Час
фінішу
Місце

         За умовами гри, як і в справжніх перегонах, положення гоночних болідів на стартовому полі ми  визначали за допомогою кваліфікаційного заїзду.    Оскільки одним з важливих навичок користувачів ПК сьогодні є швидкість друку тексту,  то саме  ця швидкість і стала визначальною. Кожен учасник перегонів  за допомогою онлайн програми  Stamina набирав на швидкість текст, запропонований програмою.  За  результатами, які були отримані,  і  відбувається  старт  гоночних  машин.
        
На кожне запитання було передбачено максимум 5 хвилин. Якщо відповідь  не вдалося знайти за цей час – її  можна пропустити ( про що у своїй табличці обов’язково зазначає суддя), але не більше 3-х разів.
  Переможець гри визначався після пройденого останнього 10-го запитання,  кількістю пройдених віражів та часом перетину фінішної прямої.
Щоб користувачі могли візуально бачити скільки вже пройдено віражів в кабінеті було встановлено карту гонки.
         Після декількох заїздів ми зробили висновки, що тривалість гри залежить від багатьох чинників: чіткого розуміння гравцями правил гри, швидкого прочитання запитання і розуміння його, вмінням правильно формулювати запити, зосередженності і уваги.
         Присутність судді під час гри   - обов’язкова. Він пояснює завдання, коригує питання, які раптом виникають і навіть заспокоює  гравців через надмірне хвилювання.
         Загалом сама гра вийшла гарною. І хоча в неї грали одні хлопці  -  кваліфікацію Web-перегонів вони пройшли із задоволенням.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо! Ваш коментар буде опубліковано після перегляду модератором.